Wink-wink
Entri pada hari sabtu , hari sabtu mesti kena enjoy katanya si budak aboi, yup gua mesti kena happy hari ni, esok hari ahad ada kelas.. kat belah timur nih hari jumaat dan sabtu je cuti hari berikutnya ada kelas.. pagi tadi tepat pukul 10.00 pagi gua dengan mata sepet plus muka dah macam betik baru nak masak  terus mara ke bilik member mintak tolong temankan gua hantar moto kat bengkel sekejap, jarak antara bengkel moto dengan tempat gua tidakla jauh sangat itupun kalau dapat naik kapal terbang firefly.. tapi kalau jalan kaki, yesss memang jauh.. memandangkan si member nih ada hal, gua terpaksa heret moto ke bengkel seorang diri, no patner and nobody, heretla gua kat atas jalan raya yang penuh dengan batu-batu kecil warna itam yang berminyak(TAR) plus matahari terbik terpajat kat atas kepala gua.. oh panasnya rasa... panas2 macam nih kalau gua perkenakan teh O ben kurang harga pasti maverless katanya yusenze yami yami..., sebaik sahaja terserempak dengan aweks yang sedang berjoging kat sebelah gua tengah2 hari macam nih membuatkan gua hairan, kenapa dia berjoging time waktu macam nih, siap potong hamba lagi... mentang2 lah tengah heret moto yang berat nih!... tapi nak buat macam mana bila sifat semula jadi seorang lelaki diterjah oleh aweks cam tu kat sebelah secara automatic gua terpaksa control cute... walaupun tempias jelingan mata dia tu tengok moto gua bukan gua..... cis sampai hati..



Sebaik sampai di bengkel moto, gua seolah2 seperti orang musafir yang berjalan jauh mencari telaga zam-zam... hakhirnya minyak itam yang ada kat situ, OK! bang, nih muto saye rusak nih tayar belakang bocor... guane nih... aku bab-bab speaking bahase terenganu nih kuang sikit jika nak dibandingkan ngan bahasa kelantan aku hua hua hua... gua ingat sekejap je baiki tayar belakang nih, perh seyess lama, dari pukul 11.00 rapat pukul 12.30 sampaila tepat pukul 1.00 diikuti pula masa tambahan pada minit ke sembilan belas menjadikan purata gua menunggu moto siap dalam pukul 2.00.... dalam masa gua ada kat bengkel moto tu, sibuk la tanya kat bro tu, macam2 luahan hati gua lontarkan, termasuklah kekerapan tayar gua bojor yang sering terjadi mengikut peredaran masa, sebaik bro tu terharu mendengar rintihan gua sambil mengesat hingus yang habis2 payah nak kering hakhirnya beliau telah menasihati gua... katanya , 

bro : bang lu tukala tiub less kalo asyik bojor jew...
aku : apakah menatang tiub less itu??
bro : tiub less adalah tayar tanpa tiub..
aku : oooo.... teruskan
bro : itu je la...
aku : ?? tak paham
bro : macam nie, awk tukar tayar pastu saya buat tiub less
aku : ermmmm.... wait a minit, okey! saya setuju!


bukan main happy gua pada masa tu, harapan gua akan semua masalah permotoran pasni takkan wujud dah..setelah semua siap, total yang dikenakan oleh beliau adalah 85 ringgit, termasuk kos menukar tayar baru dan juga tenaga kerja... dalam dompet gua hanya ada 40 ringgit....WTH!?

gua pun pikir, nak balik or bayar moto nih, kalau bayar ,gua xleh raya kat kampung  kalau tak bayar pulak gua takleh balik kampus dan lain-lain  ... jadi motor atau balik?........ selepas gua nekad bodek abang tuh nak p ambik duit kat bank hakhirnya gua berjaya, nasib baik duit dalam bank ada sikit, terpaksala bayar .... ok citer dah habis.






Nasihat berguna kepada penungang motosikal cap ayam macam gua, yang sering menghadapi masalah tayar bojor, bila berlaku lagi hampir 7 kali, anda dinasihatkan buat tiub less... walaupun agak mahal sebab tukar sekali ngan tayar tapi katanya abang tu puas hati... aku tak taula , aku tau anguk je..


Persoalan.... Moto atau balik? lalalala.....

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |