Wink-wink
cerita kedai kopi



Kampung 


Biasanya gua kat kampung selalu pekenan air teh kurang manis secawan dengan roti bakar masak separuh plus dengan mentega sambil cicah-cicah dengan air tu sendiri, makan sorang2 kadang2 perhati budak2 yang masih pegan title darjah dalam linkungan 10an, mungkin kalau gua pikir berdasarkan saiz badan dia yang tak seberapa buncit dan tinggi tu adalah dekat darjah 5. Gua suka sangat tengok budak tu pusing sorang2 kadang2 buat gua tergelak sorang2, mungkin itulah imaginasi yang gua takan paham untuk ditafsirkan sendiri.

Ini adalah cerita kampung.. kampung ku yang akan diperkenalkan oleh umum buat julung2 kalinya, kenapa gua nak cerita pasal ni sebenarnya itu tak penting pun, apa yang penting sedara kena jugak habiskan baca.. takpe nak sambung, sambung lepas nih. Ringkas je pejalanan cerita nih sebenarnya.


Dewan Bete

Kat sinila.. kampung belah mak gua, tempat gua selalu main wireless .. jangan terkejut tu sebenarnya mimpi gua bila tido kat dalam rumah ni.. keluasan rumah ni sama besar dengan keluasan tandas rumah bil gates.. barangkali, gua sendiri tak sempat nak ukur. Nak cerita pasal belaja? pergh..... boleh sakit urat belakang belah kanan hujung sekali tau dak. tapi bila da biasa, sebenarnya takde apa pun hehe.


I love my home...


Ini jela tempat gua bersuka ria , masa tu gua tak tau da nak main kat mana selain daripada tempat nih, kawan2 semua dah besar2 cuma tinggal gua sorang jela yang kecik temeok nih, gua main guli sorang2 melukis atas pasir sorang2 kadang2 kejar kucen sorang2.. sebab dia jela teman gua dari dulu hingga kini. Tapi hal dulu2 ni la yang mengigatkan gua masa duk minum kopi tu, bia la selalu tak habis pun, roti kadang2 keras sangat.



Barangkali ini mungkin kucen generasi ke 11 nenek moyang dia yang gua kejar dulu2.. hehe


Sekarang gua pun dah besar, gua duduk kat atas batu bata yang keras sambil membaling batu ke atas permukaan tanah menunjukkan perjalanan gua mengigati semula zaman gua masa kecik2 kat kampung nih sungguh bermakna, kesedaran terhadap diri sendiri yang perlu ada seperti bersyukur amat penting, bila gua berasa susah, gua cuba selesai sendiri itula cara gua.. kalau tak, cari lah sapa2 hehe.



Ok, habis dah.. saja nak luang masa sikit hehe...

Pss: sebenarnya panjang lagi.. takut gua tertidur bila nak menulis :)
recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |