Wink-wink
Sedang gua jenjalan kat tepi tasik seorang diri... gua... terjumpa bukusan plastik warna hitam yang licin :D , yee.. memang nampak hitam, tak nampak apa didalamnya, plastik hitam tu macam plastik sampah dan ia berada ditepi sebelah pokok, eroniknya membuatkan gua terfikir sapa pulak yang letak sampah kat tepi pokok nih?? adakah beliau yang tak bertanggungjawab? atau mereka yang ada kat situ? gua usha kiri kanan atas bawah... All set! line clear, then apa seterusnya? disebabkan gua mempunyai sifat ingin tahu yang sangat mendalam... terus gua gedik-gedik menghampiri pokok tu, dimana plastik beg hitam tu berada.... mata mulai sepet kedua2 belah, dan senyum lebar sambil tangan mengengam dan bergoncang lalu suara pun berbunyi.. "heeee".... (mulut muncung) pegan sikit plastik beg hitam tu.. em... memang bau takde? pegan2... oh... how soft betul la!.... apa ni!!?? jangan2? baaa...... yyyi.... kot?atau mungkin Taaa..... ie huh huh huh... tiba2 hati terus tak sedap, jeling2 kiri kanan... takde orang, terus paling cepat2 kat beg plastik hitam tu.. tanpa memikir panjag, terus gua bukak slow2 beg itu... tiba2 terkeluarla.. sehelai wang kertas warna unggu campur biru anak laut, duet 100 ringgit ke ni? ohh craps.. for who this money will be? gua speaking grammar hancur beb.seniaku... bukak terus beg tu.. fuh duet? banyaknya? siapa punya? adakah ini dimanakan rezeki? tanpa teragak-agak gua rasa perlu bawa kebalai polis, untuk diserahkan balik bagi siasatan lanjut, tapi setan-setan dalam kepala gua ni asyik berbisik... "ambik joolaaaa diden oiiii" gua terus tertelan air liur, glup..... gua ambik beg hitam tu, terus bawak balik bilik.




Sampai je bilik... gua still terjegak kat atas katil sambil temenung beg tu dalam keadaan bersila... emmm... apa  yang aku nak buat ni agaknya? sedar tak sedar secara automatik, beg tu da dibuka sepenuhnya oleh gua, siap kira duit lagi... semuanya ada 5 ribu henget...  banyak nyer, bersepah duit seratus kat atas lantai... seminggu makan nasi goreng belum tentu habis lagi nih.., tapi apasal duit ni boleh ada dalam beg hitam tu? apa kes ni? takkan letak cam tu  je kot... mesti bersebab ni... dengan hati  rasa tak sedap gua mula pikir , haruskan aku menghabiskan 5 ribu ini dengan membeli perkakas dapur, komputer dan pendrive baru? atau adakah perlu aku menyumbang dana kepada tabung kebajikkan atau letak balik sana? ... em.... susah ni nak buat percaturan, then gua buat keputusan letak balikla kat tempat gua jumpa hari tu, tak elok pulak, mana tau orang dia cari... sampai je sana, gua usha kiri kanan... All set! line clear... letak balik kat tepi pokok tu, time tu dah lewat.. magrib pun orang dah azan..
badan gua rasa tak sedap, dan keadaan yang semakin gelap kat situ amat menyeramkan, apatah lagi bulu roma menegan dengan tiba2.. sayu2 disitu, gua terdengar bunyi kereta berhenti dari arah belakang. angin kuat mula bertiub kencang.... rumput2 bergoyang2.. sekali dengan lalang

.KREENNN... bunyi orang bukak pintu van! dari belakang...  masa tu gua, panik dan berpeluh., kaki hanya dapat bergerak dengan amat sedikit.. lalu gua bangun dan toleh kebelakang......seniaku. ada 2 orang kat belakang gua masa tu, yang seorang ni pakai cermin mata hitam yang seorang lagi ni pakai topi, yang pakai cermin mata hitam tu, tangan dia dalam baju , yang seorang lagi pulak tengah dia pegan kayu.... gua mengucap tak hengat...  sekali dia aju pistol!
BANG!!...

... gua.... out.... jatuh atas katil, member gua kejut...
kesat liur nan basi nyaa waaaaaa gua kenyut2 lagi masa tu...

member : woii diden, ni 5K sapa ni hehe... 5 ringgitla... ko punya ke?aku jumpa kat atas lantai do, taknak aku hambik kan...
aku : hu..... *mengeletar, panik, taktau nak kata apa
member : niiii haaa.... 5 henget ko ke??
aku : weh... aku mimpi ke? huu... cam real ~
member : haha... ye kot, tengok ko terhuyung hayang tadi, aku kejutla.. pastu ko berpusing jatuh
aku : aaa...a aa.... aku mimpi tadi macam real doo, serius... memang dapat rasa
member : haa.. tula ko... tido lagi time magrib camni
aku : tu bukan duet ak...
member : haha, aku bergurau jela, aku jumpa duit ni kat tepi tong sampah.. ko nak tak? leh wat makan?
aku : .........
member : eloo.....ke ko ngah angkau ni, nak tak... rezeki tu...
aku : SKULL KO! TAK NAK!! 
member gua sengih, berjalan slow2 keluar gi tandas sambung mandi

mimpi upenya...

Boleh pulak dia jumpa 5 ringgit kat tepi tong sampah?? so.... scary.... huh..
Terfikir balik kalaula mimpi tadi realiti... em....

Selepas magrib dan bila dah habis sebahyang insyak :


Nenek aku kat kampung dulu pernah rasanya pesan kat aku doa sebelum tidor..
Sebelum Tidur Membaca Doa ni nak...

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
bismikallahumma ahya wa amutu

Artinya :
Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

Ok, tuje....aku tinggalkan banjian untuk korang, kalau terasa nak jawab, just klik je..



Kalau tiada jawapan diatas, sila tinggalkan di kotak bawah, ruangan bebel..

Pasni gua datang balik, k all.. see yaa
recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |