Wink-wink
Post editor yang memang kool ni membenarkan sedara untuk menulis apa sahaja dalam artikel baru tanpa memasuki(logging) kedalam dashboard, dan memulakan post artikel baru itu sebagaimana anda biasa buat didalam  platform blogging yang terkenal seperti blogger,wordpress dan lain-lain.

Apa yang menarik, iainya mempunyai pelbagai pilihan, dan fungsi berbanding yang biasanya anda perhatikan kedalam post editor yang sedia ada. Seperti biasa, anda hanya memerlukan kandungan dan tajuk cerita..untuk memulakan artikel terbaru.





Editor dari platform blogger or wordpress :




WriteToMyblog post editor :


Cuba perhatikan, ada extra tabs kat situ, "standard" , "advance" , "Text/HTML" , "Customize" , "Flir Photo"..
saja nak bagitau, baru perasan tadi. =.=

Ok, selepas sedara guna WriteToMyblog ni, post terbaru aku disambungkan atau dipublish kedalam blog sedara mengikut platform yang sedara pilih selepas menekan butang publish.

Yang menarik?
Berdasarkan apa yang telah diperhatikan, kita boleh masukkan table kedalam post, kiraan jumlah berdasarkan nombor, layer dan macam-macam lagi. 

Sebelum post keluar, kita juga boleh preview hasil kerja tangan kita.. em, best ke tak best 

Gua rasa, benda ni sebagai tambahan kepada penulis, itupun jika berdepan dengan post yang lebih kompleks, memang sesuai untuk peniaga mengeluarkan katalog sendiri dalam post, ataupun ingin membuat cerita post itu begitu kreatif atau lain dari yang lain.



Dapatkan disini :


Khusus bagi mereka yang fantastik untuk menulis atau ingin menjadikan posting itu lebih menarik, tersusun dan lebih menghiburkan, cubalah WriteToMyblog.. memang best, terlalu banyak benda yang kita boleh capai.


****************

but..

Pss: memang dari mula kita akan berasal mual2 dan terkenyal-kenyal dengan post editor baru tu.. sebab mungkin terlalu banyak butang, mana taknya.. sebab kita dipaparkan dengan mode advance, jadi kita boleh cuba standard dahulu dan lihat hasilnya. Rujuk semula gambar diatas dan perhatikan pada tabs.

tetapi setelah sedara mengabil masa beberapa jam memerhati, meneliti dan take a note apa yang butang tu berfungsi, gua yakin sedara akan mencapai tahap menulis yang sangat pro macam dia. Cubalah sendiri..

Tuzki Bunny

Post editor ni memang pure dengan javascript, jadi fungsi right click pada post juga berfungsi.

Pss : OOwh... lupa pulak, WriteTomyblog ni bukan plugin, dia adalah standalone yang digunakan hanya jika perlu. Jadi.. dia tak melibatkan apa script atau benda lain untuk dimasukkan kedalam blog.

sekian tima kaseh.



recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |