Wink-wink

Font amat penting untuk designer bagi menentukan design yang terbaik dan juga sangat penting untuk kerja-kerja lain yang memerlukan kelainan font bagi disesuaikan dengan background... tanpa font yang pelbagai, pilihan untuk menarikkan lagi menjadi sangat terhad, font yang bermutu juga mamang terdapat di internet tapi sayangnya tidak semua adalah percuma, tapi.. tak semua font yang berkualiti perlu dibeli! hoho berita baik untuk sedara yang ingin mengetahui lagi dari mana koleksi font yang boleh didapati di internet tanpa sebarang masalah... Cekit douttt,,,


1. DaFont



DaFont memiliki lebih dari 10.000 fon dan sejumlah besar fail tersebut percuma untuk kegunaan komersil. Laman web mereka ini diselenggarakan oleh font-jenis dan menunjukkan preview setiap font ketika menyemak imbas, pasti salah satu sumber terbaik font menarik minat sedara.



2. Urban Fonts



Laman web yang besar ini memiliki keluasan wilayah di mana mereka menunjukkan hanya font percuma, juga diadakan oleh media dan dengan preview dari font sebelum dapat dimuat turun.


3. Abstract Fonts



Abstrak Font menawarkan 13.000 + font percuma, baik terancang dalam kategori. Mereka menyediakan sebuah "preview tersuai" global di mana sedara boleh menaip teks dan font yang sesuai pada kotak yang disediakan pada waktu yang sama melihat keputusan text sedara.


4. Font Squirrel



Font Squirrel mempunyai tagline yang merangkumi apa yang mereka lakukan: "font tidak dipilih sendiri untuk desainer grafik dengan lesen komersial digunakan". Itu bererti mereka telah mencipta, memelihara dan memperbaharui database awesome font mereka dan sedara boleh gunakan secara percuma bahkan dalam projek-projek komersial sedara!


5. Fonts2u



Memaparkan lebih dari 25.000 jenis huruf percuma dalam kategori ter-organisasi dengan sangat baik, Fonts2u adalah sumber bagus untuk mendapatkan font percuma. web ini juga menyediakan font asing dalam bahasa seperti Rusia atau Yunani dan preview font yang bagus.


6. FontStock.net



Aku baru saja bertemu website ini dan tercengang dengan kejap. Great layout!, mudah untuk mencari maklumat dan font dibagi mengikut kategori. FontStock.net menawarkan ribuan font percuma yang boleh anda download dan digunakan.


7. 1001 free fonts



Seperti namanya, site ini menawarkan 1000 + font percuma yang boleh anda gunakan baik dalam kerja-kerja sedara.samada font dalam bentuk peribadi atau komersial ia juga menawarkan preview yang sangat bagus "Font Preview" di mana sedara boleh melihat pratonton persis teks yang ingin sedara inginkan.


8. Font Space



Dengan lebih dari 13.000 fon yang sedia untuk di-download, Font Space boleh dianggap sebagai sumber yang sangat bagus untuk anda muat-turun font percuma. Website ini memiliki ciri-ciri Komersial serta font Freeware.

Untuk melihat senarai font percuma hanya klik "Pilihan Filter" dan kemudian pilih "Hanya paparkan font digunakan secara komersial", sistem kemudian hanya akan senarai font percuma yang sedara boleh men-download dan digunakan tanpa masalah.

9. Font Temple



Font Candi adalah sebuah halaman dengan layout yang mengerikan dan tidak menawarkan ciri-ciri preview font, tapi mereka ada banyak font yang boleh anda download secara percuma, itu patut sedara kunjungi!


10. Fonts.com



Fonts.com adalah peruncit font besar yang mempunyai bahagian font bagus percuma, di mana anda boleh men-download dan menggunakan font untuk projek anda, setelah pendaftaran.

11. Lagi satu.. Font Foundry



Jos Buivenga's exljbris Font Foundry tidak akan menemukan banyak pilihan, tetapi mereka mempunyai beberapa font high yang sangat baik dan bermutu pada website mereka, pasti berbaloi2.. boleh la...


Mana yang lain?


Kita tahu memang banyak website yang menyediakan peluang muat-turun fon secara percuma, untuk setakat ni sedara juga boleh kunjungi: DesignerinAction, HVDFonts, FontDiner (12 Fonts),  Font River dan juga website design yang cukup popular seperti..... DeviantArt. :)))


PSSSSS....


Buat masa ni aku juga sedang membangunkan fon versi seniaku sendiri, tak lama lagi mungkin aku akan sumbangkan dekat mana-mana direktori untuk dimuat turun, juga disediakan kualiti font yang bermutu untuk dibeli dengan harga yang sangat berpatutan. well who know.. :P
recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |