Wink-wink
iPad 2 4G sudah keluar! Now with speed of 4G


Review kali ni untuk produk keluaran Apple yang terbaru

Jadi.. Apa yang terbaru?
  • Pemproses dia lebih Berkuasa
  • Peranti baru juga mempunyai pemproses A5X dengan quad-core graphics.


Sambungan Internet 4G yang bedeshumm..



Apple menawarkan sambungan 4G melalui AT & T dan Verizon pada iPad baru. Ia peranti Apple pertama untuk menonjolkan teknologi tanpa wayar yang cepat.

Hayat bateri, Saiz dan Berat

Peranti baru boleh berjalan selama 10 jam, kata Apple Naib Presiden, Phil Schiller. Ia akan berlangsung sembilan jam apabila pada 4G. Ia mempunyai berat 0.6 Kilogram dan 9.4 mm tebal.

Harga dan Release Date

IPad baru ini boleh didapati dalam beberapa model. Satu model dalam 16GB berharga RM 1,512.84. 32GB adalah  RM1,816 dan 64GB adalah $ 2,119. Model dengan sambungan 4G berharga RM 1,906, RM 2,210.15 dan RM 2,513.32, masing-masing.

*.. damn..
Secara global akan dipasarkan pada 6 March

Apple TV Naik taraf Juga Diumumkan

Apple juga menunjukkan versi baru peranti Apple TV, yang membolehkan pengguna aliran audio dan video dari iTunes. Alat baru mempunyai antara muka yang lebih baik dan menyokong resolusi 1080p untuk video HD penuh. Harga tetap sama pada RM300.



Pertandingan tablet sengit

IPad masih lagi menguasai pasaran tablet yang terhangat, tetapi sekarang menghadapi peningkatan persaingan. Satu laporan oleh Forrester Research ia menganggarkan iPad mempunyai 73 peratus daripada pasaran tablet September lalu

Pss ... Terdapat lagi pencabar lain iaitu Microsoft yang menyediakan versi terbaru mesra skrin sentuh Windows yang akan terus mengaburkan garisan antara tablet dan komputer tradisional. Dan Samsung, Asus, Toshiba, dan lain-lain terus meningkatkan kualiti tablet mereka yang menjalankan sistem operasi Android

Dengan paparan baru dan peningkatan lain yang cantik, iPad baru mungkin cukup untuk membuat coretan saingan yang sengit tak ingattt..


  • Jadi.. pengunaan skrin sentuh semakin popular sekarang ni, apakah tablet kegemaran anda?  dan kenapa?


*Komen terbaik akan disumbangkan di post ini, wink wink

    recent post tengah buat..

    Assalamualaikum, and Hi!
    I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
    Readmore Here..

    Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

    Phewww~

    like this

    Terjah Top Post Minggu nie

    ...


    Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

    Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

    PageRank

    Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |