Wink-wink

Aku mulakan dengan topik baru untuk hari ni, First tutorial macam mana nak dapatkan avatar, tapi sebelum tu ..cerita avatar airbender dah pernah tengok ? entri kali ni bukan pasal avatar yang tu, avatar ni kalau nak lebih faham secara jelas bermaksud, kita meletakkan gambar yang comel , cun dan menarik macam kita, atau seakan-akan kita walaupun tak sama atau memang tak sama lansung..Ramai sekarang aku tengok mengunakan avatar sebagai pelengkap imej baru diorang, emmm.... im still wondering why...

Disini aku ada 2 benda yang nak kongsi, pertama Gravatar dan kedua Avatar. Beza dua ni memang pada nama.. tapi bukan pada fungsinya.




Gravatar dulu :

Platform Gravatar sekarang sudah menyokong banyak website termasuklah beberapa website yang memang terkenal macam wordpress. Kalau sedara semua perasan setiap kali kita mengunjung mana-mana halaman untuk kita memberi komen , tak sah kalau gambar kita jadi macam ni >



hehe.. betul tak? suka tak? hari2 kita perhatikan gambar kita petak  macam tu, dan kadang2 mempengaruhi otak kita supaya segera betukar.. dengan itu,Gravatar memainkan peranan disini


Trik terbaek tanpa daftar mana2 halaman.. dan ia sungguh senang dan efisyen.. - Sir Michael Jombo jombo *ada ke?

Perkara wajib yang mesti dilakukan, of course sedara kena pergi sendiri kat gravatar tu, disini > gravatar.. tapi sebelum tu!, sila ikuti dulu satu2 bahagian kat bawah, sebab ape yee? sebab ada benda best!



Daftar letak email, dan upload gambar kegemaran anda sesuka hati, termasuka kucing perliharaan anda.








done! siap untuk gravatar

Jadi bagaimana ianya berfungsi, Baiklah.. setiap dari emel kita adalah unik.. macam cob cari, jadi gravatar hanya terikat dengan nama emel, sebaik sedara memberi komen (biasanya bagi pengguna wordpress,jomla... baikpi.. dan lain2) dengan sendirinya gambar sedara akan muncul di skren... jangan terkejut kalau itu gambar sedara yang telah diuploadkan dalam gravatar tu tadi ... kerana sedara sendiri yang upload..*berbelik bukan?... jadi letak lah emel seperti mana sedara daftar dekat gravatar mengunakan emel tersebut.


Jadi kalau still takde blog,facebook dan lain2 yang menyuruh anda daftar dahulu untuk memberi komen di website orang lain, kini tidak lagi.. kerana anda hanya memerlukan emel untuk menyerlahkan diri anda!



Avatar Pulak :

Avatar ni salah satu alternatif untuk anda bagi menukar gambar  kepada benda lain, kalau anda betul2 taknak letak muka anda.. kerana dikuatiri akan diserbu oleh peminat.. cam acapz dan rizz haha..

Ok, aku akan syorkan beberapa halaman(website) yang menyediakan service untuk generate avatar kesukaan sedara, termasuklah menampilkan avatar tu sendiri, dari segi cara pemakaian, accesory dan lenlain.

check this out.

Tempat 3 ... Southpart avatar


Overall ok la.. banyak sangat benda dan perkakas... cuma, terlalu simple dan bentuk muka camtu je...

Tempat 2 .... Unique







Ok, nampak cun tak? aku cuba menghasilkan avatar yang macam aku, nampaknya ini yang terdekat aku boleh buat... semuanya cun, kecuali mulut.. dia tak sediakan butang move, jadi aku xleh nak control mulut aku, kalau aku letak, dah tak macam aku, haha..

Tempat pertama! .... Mangantar!








Ini memang smart, dan rata2 ramai yang pakai ini.. semua control ada termasuk kita nak alihkan kedudukan mulut dan lain2... cuma rambut.. takde rambut aku kat sini, tapi kalau kat Unique dia ada.. tapi ok la, at least da ada macam aku sikit, haha...



pss: semakin lawa anda design avatar semakin avatar la anda.. haha *Hipotesis kajian, benda yang aku kena buat semalam, tuk assigment tu,mengarut... dan sekarang mempengaruhi aku untuk buat kerja ni


Mesej dari seniaku : nota kaki

Mungkin ini merupakan entri yang akan melekat terlalu lama kat sini, lagi beberapa hari aku ada ujian besar..kiranya bila da habis final exam, maka cuti panjang pun berlaku dengan sendiri, dan dalam kepala aku memang banyak yang nak dibuat.. owh, kepada kenalan aku, sorry sangat sebab kadang2 aku tak sempat nak menerjah blog diorang and of course layan sekali,coz aku asyik dipanggil je suh buat kerja itu, kerja ini.. terlalu banyak, dengan 5 projek je hari ni.. soo.. terima kasih banyak2 la kepada semua reader kat sini, i luv u beb!.. hehe. k, itu saja nota kaki ku. Jumpa lagi minggu depan insyaAllah~

Jika kalu ayah or abah aku terbace nie.. doakanla abe buleh jawab periksa tu :) hehe

..

..

aku mengira setiap helai daun..

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |