Wink-wink

Hampir sekian lama aku betapa hakhirnya muncul dengan widget Koko yang baru! Widget ni sebenarnya projek lama aku yang dulu, masa ak mula-mula kenal adobe Flash, aku hasilkan objek warna hitam dan gerakan dari posisi a ke b.. LOL nampak mudah je aku cakap gitu, hakikatnya time tu aku mengambil masa berjam2 tuk buat macam tu huhu... Ok lepas ak teringat balik dan terjumpa lakaran Koko untuk hasilkan widget ni, jadi secara tak langsung aku teruskan dengan penuh rasa gaya... hehe

Dan tak lupa jugak Request kawan-kawan yang bagi idea, yang juga memberi beberapa mimik yang boleh digunakan.. maybe ramai yang ingin meluahkan isi hatinya atau dirinya sendiri melalui sesuatu yang sangat mudah difahami, jadi Widget mungkin medium yang paling sesuai.


Masa nak siapkan memang leceh.. tapi bila semuanya dah settle maka untuk melakukan seterusnya tidak menjadi masalah.. benda yang telah dioptimumkan sepenuhnya termasuk saiz file berkenaan, daripada 30KB kepada  < 19KB.. dan kebolehan untuk menyesuaikan widget dari pelbagai ciri background juga menjadi keutamaan dalam menghasilkan widget Koko.

Buat masa ni, Koko Widget telah berjaya dihasilkan dan berfungsi dengan baik...





Untuk masa akan datang...

InsyAllah kalau tak keberatan, widget2 lain juga akan dihasilkan, samada penambahan tarikh, pelbagai variasi jam, fungsi baru ataupun permainan baru..

Selain Koko, terdapat lagi widget lain, iaitu......... munix.
Hasil karya ini adalah sepenuhnya datangnya dari diden.. thanks my friends for our support.. luv u...

Salah satu contoh :



Boleh check widget-widget ni disini  > : Wimod
Still baru lagi.. wish me luck to added more and more widget , InsyaAllah...

Boleh bookmark blog tu nanti kalau berminat ^^

**************
pasni bizi ngan exam huhu.. lau sempat update, gue update..
recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |