Wink-wink
Sedang aku mencari dan memeriksa segala perisian terbaru dan perkembangan terkini untuk perlindungan komputer, aku terjumpa perisian avast... kalau dulu, Antivirus nilah yang aku install dalam komputer.. well ciri-ciri dia taklah sehebat Antivirus premium kaspersky dengan harga 99 ringgit tu.. tapi yang ni free bebb... Haaa.. suka la tu kalau aku sebut pasal benda free ni, kah kah kah... ok, not bad actually.. ini salah satu Antivirus percuma yang tidak kurang hebatnya berbanding dengan perisian percuma seperti AVG dan Avira


Review Avast 6.0


Bagi aku Interface Antivirus Avast memang cun untuk keluaran mereka yang terbaru ni, selain kemas dan teratur dia juga dilengkapi dengan aplikasi baru iaitu AutoSandbox dan WebRep.

 

AutoSandbox
Adalah ciri-ciri keselamatan yang berfungsi untuk mengenal pasti aplikasi yang dicurigai dalam komputer, termasuklah aplikasi, program, dan juga skrip yang mampu mengakibatkan kemusnahan data yang lebih teruk dalam sistem data.. Avast 6.0, akan menjaga komputer anda pada kedudukan yang selamat.. dia boleh mengesan apa-apa aplikasi yang mencurigakan yang menyebakan aplikasi itu bertindak secara senyap dalam komputer.. bila dia jumpa aplikasi tu iaitu aplikasi macam software yang kita biasa install dalam komputer, then dia akan bagitahu aplikasi tu memudaratkan ke atau tidak dalam komputer ni. Ok, korang bleh disable atau enable balik mode AutoSandbox jika diperlukan.




WebRep
Ok untuk yang ni pulak, sebenarnya adalah rating Avast 6.0 yang berfungsi untuk memberikan rating kepada anda berkenaan website di internet yang terdedah dengan persekitaran yang bahaya serta mempu memudaratkan komputer anda. Jadi sedara akan tahu tidak semua website di internet selamat untuk dikunjungi! :)


Dalam meneraju teknologi perisian ni, pembangun perisian telah bekerja keras untuk membina Antivirus Avast 6.0 supaya mampu disokong oleh versi 64-bit untuk kedua-dua Windows Vista dan Windows 7, yang mampu berfungsi dengan baik tanpa sebarang masalah. Tapi bagi pengguna Windows dengan sistem XP 64-bit iainya tidak dapat disokong, :(


Ciri-ciri sistem yang diperlukan

Avast 6 works on Windows XP (SP2 and SP3), Windows Vista, and Windows 7. There are both Free and Professional versions available. Avast 6 Professional costs $34.99.


Homepage Avast



Muat turun Avast 6.0 versi percuma
recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |