Wink-wink

Ok.. ni lagi satu citerbest aku....., ari tu aku g lowyat cari external hard drive, bajet adala dalam 300.. ,name dia BUFFALO, kalau orang kita jual dia akan letak KERBAULO nak tau bape Gig?.. 100 ? 200? haa 500! dpat 320 je, memandangkan tahun ni adalah tahun 2009, sekarang dah keluar short Resistant Chassis lagi


Lepas aku balik, aku transfer data2 dalam laptop aku,masuk dalam ehd baru aku nih.. adala dekat 6 Gig, file penting gak la... pastu memadangkan aku rasa particion hardrive nih besar sesangat, aku pun seperatela dia jadi 130:120:250 mengunakan perisian acronis disk director. Ape tu?(software nak separetekan partission)...... tetapi.........
usaha pertama berjaya, fuhh .. lega, esokkanya aku pikir balik.. pekata ak tukar ehd baru aku nih masuk dalam laptop,ermmm... baru best, aku risau nanti ehd baru aku nih ilang... first aku backup sume ehd dalam laptop aku dulu,masuk dalam ehd baru aku.. then aku create particion image dalam ehd baru aku nih,untuk diletakkan dalam laptop ( aku konform korang tak paham ape ak membebel nih, tapi bagi yg dah pro pasal nih xde masalah kot ), ok2... aku tunjuk graphic visual dia kat bawah =>

Yup camtula... masalahnyer, sebelum aku wat macam di atas nih.. aku da format hhd baru aku tu... then bila restart , jadi ape yg aku nak.. seperate pun okey, create image file pun sudah...tapiiii mane data 6 G aku??! its GONE!.......... hhuhuhu...., sebenarnya aku baru je belaja kt inetrnet camne nak manage particion hard drive, aku berjaya seperatekan paticion dan wat image C:// dalam ehd baru... kesilapan aku adalah aku tak bace betol2 instruction dia , yang operation backup akan membuang semua data dalam ehd baru, hhuhu.. not fairla.., masih seperate particion xde masalah pun.. tapi sekurang-kurangnya ak da blajo camna nak wat benda nih!.. pengajaran mengajar aku erti kehidupan sebenar hohoh(xde kene mengene) . Next times ape2 benda kalu kita nk wat jgnla malas nk bace instrution die.. xdak jdi cam ak.., nsb baek 6 G, kalu ak transfer sume.. im death.. im relly2 death..,


Ok itu saje masalah daripada saya, harap anda semua mendapat iktibar yang sempurna.. bye2.

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |