Wink-wink

Sebelum ni aku ada buat entri pasal ketidakpastian aku mengenai nuffnang, tapi apa yang penting nasihat daripada pakar-pakar mengatakan bahawa nuffnang tu tidaklah seperti yang aku sangkakan dahulu, soo sapa pulak pakar-pakar yang mengatakan tu? tidak lain tidak bukan korang sendiri.. hehe yang mengenali diriku ini, jadi entri kali ni aku buat sebab ada yang bertanya pada aku : apa kebenda nuffnang ni dan macam mana nak join dia?best sangat ke? ada jugak kawan aku yang tak berapa paham dan mengerti benda ni apa dia  dengan selambanya berkata... ahh.. aku tak join benda-benda bodoh ni.' ko jangan tertipula.Ok, yang herannya dia yang beriaya-iya tanya soklan tu kat aku.. kuan3... sian kat dia... muda lagi tu.., aku da habis selidik dah..ayooo~~. Baiklah kita lupakan dia dulu..>.<)

Sebelum kita pergi lebih jauh, aku kadang-kadang tergelak jugak.. sesetengah antara kita yang pasang nuffnang ni sebab benda tu best dan suka sesuatu tu bergerak-gerak kat blog diaorang? T.T)... nuffnang ni sebenarnya satu platform yang semakin melonjak naik sebagai salah satu tempat untuk kita advertise iklan kita sebagai advertiser, walaubagaimanapun, kita para blogger sekalian tidak ketinggalan diberikan juga hak keistimewaan untuk menjadi publisher yang menyokong iklan daripada advertiser tu.. sebagai ganjarannya, kita menerima upah daripada advertiser mengikut CTR yang kita perolehi , CTR = Click Through Ratio. Iaitu berapa banyak klik yang kita dapat untuk satu iklan berdasarkan jumlah pengunjung secara unik.

Okey... aku paham tentu entri pasal nuffnang ni pun da lapuk ditelan zaman dah ramai agaknya yang cerita pasal ni kot?, huuu~~ tapi apa salahnya kan, kalau kita kongsi jugak apa yang kita dapat untuk hari ni? kepada member-member yang masih lagi tak pasti akan kehadiran nuffnang ni, korang tentu perasan orang lain duk sibuk bercakap pasal nih kan? melalui pelbagai chat massenger.. nuff bangun!!.. 'nuff clik me back'...'nuff zzzz'... hahaha dah jadi trend da aku rasa lepas ni, korang jangan tersengeh pulak nanti, aku pun apa kurangnya.. bosan2 aku pun mula la promot nuffnang aku pulak haha.. itu atas kitala untuk apa tujuan kita buat, yang penting aku nak sampaikan sesuatu tentang bagaimana nak sertai nuffnang. Mau teruskan ka?... ayuh






mudah je.. step pertama sekali.

search nuffnang!, atau kalo korang malas.. tekan je mana-mana ikalan nuffnang yang ada logo nuffnang tu., hehe...takpe jangan susahkan diri anda... pergi sini lepas nih [ nuffnang ]

dekat mula-mulaaa anda sampai ke  halaman utama dia, dia akan bagi 2 option


  1. Advertiser
  2. Publisher













haa.. mudahkan? yang susahnya dia akan banyak tanya kita bla..bla... but then bila dah selesai takyah risau lagi lepas ni, dan bersedia menjalankan misi untuk meletakkan ikan dalam blog korang.

OK, ini Tips untuk korang, sebelum tu aku lupa nak cakap.. sebenarnya inilah peluang kita untuk peroleh pendapatan sampingan tau!


  1. Anda akan mendapat status giltterati, iaitu status yang eklusif kerana tidak meletakkan apa-apa iklan selain nuffnang, maksudnya iklan yang ada juga function CTR. seperti adverlet,adsense,inity... lain-lain. Untuk mendapat lebih info pasal glitterati sila kesini [link]
  2. letaklah iklan pada kedudukan yang strategik
  3. jangan pula terlebih-lebih kan kepada iklan sampai lupa akan halaman kita sendiri, kerana halaman kita menunjukkan kualitinya dan bukan iklan
  4. Buatkan blog anda yang terbaik! dan promotela kenpem disitu, kerana anda akan dinilai dari semasa kesemasa, dan mungkin.. iklan anda akan jadi yang terbaik dan mendapat 5 bintang

Tapi korang kena waspada!


  1. Aku dah banyak terbaca entri pasal penyalahgunaan nuffnang untuk mendapat keuntungan semata-mata dengan menubuhkan blog konon-kononya pasukkan klik untuk nuffnang dengan meraih penggungjung setiap masa.. ingat korang akan diteliti sepanjang masa agar tidak melanggat TOS dia, TOS = term&condition... kalau tidak, nuffnang korang kena band daripada nuffnang
Ok, itu sahaja yang dapat aku kongsikan, jika masih ada kekurangan sila diberitahu hendaknya. Ayuh klik2 haha .... ish3.... >.<). Wassalam


Proudly by diDEN


recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |