Wink-wink




Alahai tak pernah berhenti isu racist(perkauman) nih!!? khususnya di malaysia, memang ramai yang kat sini kadang2 tak nampak benda-benda macam ni boleh berlaku, mungkin sebab kita tak perasan dan tak ambik tahu langsung(bukan sedara). Sedara isu ni dah semakin panas + serius.. kat sini memang tak nampak, tapi nak cakapla kat tempat selalu orang duk chating guna yahoo messenger,blog ... lain-lain, dah memburukkan keadaan yang baru nak cantik. Aku dengar bermacam-macam cerita dan semuanyaaa tersirat. Dalam media paling Top seperti Youtube, pun dah berlambak orang duk sibuk upload video nak bagi kena sama kena. Masing-masing punya agenda tersendiri.. come on!!, dah berapa tahun kita hidup agaknya dalam satu keluarga yang besar ni? kenapa masih ada lagi segelintir individu yang masih mempertikaikan hak masing-masing? tak cukup lagi ke dengan sejarah lampau masa dulu2? nanti last-last siapa yang untung? Takde! semua pun rugi dan hidup takkan aman sampai bila2.. 











Dalam entri yang panas dan terkawal ini, bukan bertujuan nak sindir sesiapa.. tapi nak bagi kita renung dan pikir habis2! Aku taknak lagi ada isu yang baru ditimbulkan kecik2 ni tertanam senyap2.. hakhirnya keluar tanpa sebab dengan alasan yang tak munasabah.Memang terdapat banyak laman web yang sengaja menyebarkan isu-isu macam ni, dan suka jadikan topik ni sebagai isu hanget.. hanget tengkorat dia..







Tak percaya? masih lagi perlukan bukti? Ok2, ini secara jelas aku menunjukkan kenapa orang kita tak suka orang cina, orang cina tak suka orang melayu, orang india tak suka orang cina,orang cina pom sama, orang india pom sama dan orang melayu pom sama sehinggala berputar-putar... Adess... bila kita mahu jadi betul nie.. ayaaa...


Disini

* Topix malaysian
* Orang Cina



Jadi..................... !




janganla sedara baca lebih-lebih dan fikir bukan2, cuba kita ambik jalan mudah untuk perbetulkan kembali pandangan masing2 dan janganla mencacatkan lagi pandangan, Aku taknak tuduh sapa-sapa pun jahat.. yang berhati jahat tu sebab dia takde otak!.. kita yang ada otak ni mesti boleh berfikir lebih waras, dan profesional. Aku berkawan dengan pelbagai bangsa cina, india, iban, kadazan...... melayu. Dan Kami berkawan amat baik, dan selalu berkongsi cerita. Sampai sekarang hubungan tu dah macam adik beradik, Tetapi disebabkan isu racist ni la, Aku tersentak kerana isu yang hampir lapuk ni masih lagi terang-terangan mahu dijadikan santapan untuk semua!Bersyukurla kita hidup kat malaysia ni yang tenteram sebab belum sampai ke peringkat yang begitu extrem sehingga mendatangkan maut! seperti mana yang pernah berlaku di negara yang lain..









At the end of our story





Tak elok kita kan manusia, dalam semua bangsa ada jahat dan baeknya, kadang2 di negara 1 kaum pun hidup tak boleh aman jugak, apa yg penting hargai apa yg kita ada, kalau kita cina, india dan melayu nk bergadoh untuk kekayaan dan nak jadi raja, rugi jugak kalau negara dah hancur, lagipun hidup manusia bukan smpai bila-bila, mungkin 3,4 puluh tahun lagi kita dah tak ade, dunia ni hanya sementara je, jadi apa yg penting.. kerjasama, berdamai dan kuat bekerja.. tak perlu gadoh2x and nak benci sesama kaum.. It is no use...







recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |