Wink-wink

Sedara pernah pergi pasar malam? kalau tak pernah, baik ambik sikit tips daripada aku ni, sebelum teruja nak pergi sana. OK , gua ada story yang mungkin mengejutkan sedara.. ini adalah kisah benar yang tidak diubah-ubah, pasar malam dah menjadi kezaliman khususnya bagi golongan kita yang obses dengan pasar malam, kadang-kadang just nak jalan-jalan je pergi sana, kadang-kadang pulak hanya mencari benda yang perlu. Bagi gua nak pergi pasar malam sebab terfikir makanan dia murah, leh jumpa barang-barang yang pelik dan baju-baju bundle yang bersepah(gua jarang beli baju bundle ni).
Tapi semenjak gua kenal ngan member gua yang sungguh luar biasa ni, gua semakin fobia nak pergi pasar malam beli makanan, gua sendiri tak tahu macam mana dia boleh ada kelebihan macam tu, sungguh tajam sekali matanya. Bukan sekali je kena, tapi banyak kali... dan membuatkan aku mula naik mualll.... tau apa dia aku nak cerita ni?? aku jumpaaa.......





Makanan itu ada telur lalat .......... (-__-")




IIIIyaaarkk.... merembang bulu roma aku, betul... periksala betul-betul makan tu, jangan sampai pulak bila makan nanti tertelan dengaaan..... eeeee...... mintak jauhla..... sebenarnya gua sendiri tak rela hati nak letak gambar yang berjaya ditelurkan... geli,naik mual dan nak muntah.....

  1. Ni tips Aku, lalat hijau paling kerap dan selalu datang jika keadaan selepas hujan
  2. Spesis lalat hijau ni boleh bertelur kat atas lauk walaupun sedara mengerakkannya, sebab dia takkan terbang... dia stay je situ selagi kita sendiri tak pergi ambik dia keluar, HIIIiiiyakkk....
  3. Contoh makanan lembab yang menjadi sasaran lalat hijau ni





Lalat hijau : " hehe... bestnya..."


Ok itula tips ringkas daripada aku, jadi silala berhati-hati jadila pengguna bijak.

Update 1 :

Aku memang tak puas hati dengan segolongan sesetengah individu yang menjaja tanpa mempedulikan makanan yang nak dijual, tahap kebersihan memang hampeh.. dah tau lalat terbang2 kat makanan tu lain kali buatla sesuatu.. tutup la guna penutup plastik lusinar ke or hayung kipas eletrik je senang.. jgn pulak sampai jatuh lalat kat laut dah la.. >.<)

Update 2:

Aku ada pengalaman masa beli makanan kat cafe, time tu nak ambik kuah... aku nampak lalat sedang syoknya berenang disitu... pastu aku terjahla makcik cafe tu, suruh buang lalat tu, tak elok.. orang ramai nak makan jugak, nanti semua sakit macam mana. Yang aku geramnya boleh pulak makcik tu ambik lalat tu guna senduk je??? WTH?? lauk tu macam mana? dah kira bersih la kalau lalat tu dibuang? huhu... sedih aku, last2 orang lain yang ambik bekas lauk tu sekali.

Selamat menjamu selera... berhati2 semasa membeli, tegur makcik pakcik kalau ada lalat merayau2 kat makanan tu.



recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |