Wink-wink
Gua bukan selalu datang lewat ke kelas... em... kenapa agaknya tue?? kenape?? ini adalah hari yang ke-14 aku didalam semester baru dan terakhir, tapi semakin hari ... tubuhku menjadi liat macam cacing dan memaksa aku datang lewat ke kelas, aku juga sering menghadapi kesulitan didalam jadual kelas, sekejap itu sekejap ini.. setiap kali nak pergi kelas kadang-kadang pensyarah xde excuse ... but kalo takde kelas.. masa tulaaa nak buat kelas ganti, GRRRR... aku pening nak hadapi semua nie, macam mana aku nak atasi benda nih? aku memerlukan perancangan yg strategik agaknya..



Ok, semalam aku datang lewat ke kelas untuk kali yang ke-21 2.. konform korang nak tau kan kenapa?? takpe-takpe demi membuatkan korang terasa benda tu benar-benar terjadi.. jom saksikan ilustrasi lukisan yang aku lukis tadi, muda - mudahan kita mendapat pengajaran, heeeeeeee >.<).. pastikan korang pakai cermin mata 3d, nanti dia timbul woooo... hehe layaaaan~





Ok, macam biasala kalo kelas mula start pukul 8.00 pagi, apa perlu kita buat? mestila bangun pagi kan?? tapi takkan nak bangun pukul 8 pulak, jesteru itu aku dengan bijaknya mengatur alarm clock didalam henpon yang mempunyai pelbagai ringtone yang best.. aku tetapkan alarm mula dari pukul 4.30 pagi... sambung 5.00 pagi... sambung... 6.00pagi dan terakhir pukul 6.30 pagi... dan setiap hari pun aku akan bangun pukul 6.30 pagi... haiiizzzzz... telingga aku dah masuk air sirap agaknya... sebab bunyi alarm yang lain, cepat2 aku off silent dengan automatik.

Lepas bangun semayang subuh... aku.... macam biasa....




Aku tau.... bukan aku seorang je yg penah wat cam nie... korang pun kan? kan3?... alaaaa iyekan jela... hehe, kalo tak ... teruskan amalan tu. Ok , aku teruskan.... lepas aku sedar balik.....








Kalau dah lewat camni, aku dengan jujurnya bagitau yang aku tak sempat nak mandi,gosok gigi, letak bedak, hias rambut, dan..... layan diorang..


Antara punca lain pada masa yang sama setiap kali nak ke kelas, sukarnya nak hidupkan moto!... adala dekat 10 kali try and error baru boleh... pastu dio mapus pulok..(lepas tu dia mati balik)





 Bila moto dah berjaya dihidupkan, pee lagi.... pecut la!... habis minyak moto aku tekan, jadi untuk mengelakkan diri aku daripada serangan tension  aku dengan bangganya menyayikan lagu gerak khas sewaktu perjalan ke kelas.. pelik bukan?? dont try it at road.
 

 


Ok, aku dah sampai tepat letak moto, haaaa ni google earth yg aku dunlod tadi, aku zoom dekat sikit biar korang nampak... itu aku... warna merah tu tempat laluan kecemasan aku, hijau pula lanskap .
 




Pastikan bila korang sendiri datang lewat ke kelas dan tiba nak masuk kelas... jangan nervous.... jangan panik dan jangan terlalu excited... sebab korang tak tau lepas ni apa yang akan berlaku. seelok - elkonya korang sediakan kata-kata manis yang rasional untuk dijadikan bahan bantuan.



 Aku masuk kelas pensyarah tergarang di kampus aku, beliau memiliki daya ketahanan yang tinggi serta peka akan gerak - geri kaki pelajar nya, atau movement chakra. Aku jamin aku takkan terlepas... jadi aku gunakkan option terakhir.... jutsu silent rap... iaitu berjalan tanpa memijak tanah....
 

But...................................................................... semua tu gagal....

 


 

Bersambung..................................... amat menakutkan jika bagitau jugak... tapi .... hakhirnya aku berjaya godek dia, dan menghadiri kelas walaupun hanya untuk 1 jam..... sebelum pada tu, aku dimalu malukan sehabis yang mungkin dan tak sanggup untuk diceritakan disini.. (T_T)

Nasihat yang berguna : jangan bangun lewat ke kelas atau anda akan dilewatkan ke kelas...

Soklan : Apakah yang mungkin untuk kita bangun awal ke kelas?
Statement : Pernahkah anda lewat ke kelas dalam sejarah yang memalukan?



recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |