Wink-wink
Ramai kat sini yang tak tahu dari mana idea untuk membina plan bilik atau lanskap yang kena dengan citarasa sendiri tanpa melibatkan sebarang perisian yang mahal dan service dari luar,  sebelum ni aku ada mengunakkan 3D Max Autodesk untuk menjana plan dan lokasi yang betul2 tepat bagi memenuhi kehendak sendiri yang betul2 memuaskan, but Hey... siapa yang sangup menghabiskan masa belajar Autodesk yang sukar bagi mereka yang kurang mahir semata-mata untuk plan yang begitu simple?

Jadi.. , kepada mereka yang sedang planning untuk rumah baru, sememanya inila peluang  terbaik untuk mereka mencuba roomfulexpress. Yes! tak perlu install apa-apa didalam komputer, dan tak perlu susah -susah untuk mencari perisian yang sesuai membuat plan bilik, kerana ini mungkin sudah mengcukupi bagi mereka yang hanya memerlukan sedikit pengetahuan yang cukup untuk membikin plan baru dalam biliknya , ruang tamu, offies dan lain-lain :))) Ikuti langkah mudah mengunakan rommfulexpress.




cara pertama sila ke roomfulexpress.

  • sebaik tiba disana, sememanya sedara takkan sesat kemana-mana, sebab hanya terdapat satu butang sahaja yang akan membawa sedara memulakan projek planing tu .
  • ingat, halaman ini 100% mengunakan flash, jadi sila pastikan adobe flash player sedara sentiasa update untuk menikmati fungsi berkenaan :)
Bagi mereka yang masih belum biasa, mungkin pengunaannya agak rumit, tapi bagi mereka yang memerlukan pula, inila cara yang termudah!

Inila peluang sedara merasai betapa bestnya jadi interior designer ni,hehe...



Step 1 :

Selepas butang start ditekan, sedara perlu menunggu beberapa minit 1 atau 2 untuk menjanakan perisian flash halaman tersebut, kemudian ada 2 pilihan yang akan muncul... iaitu Prebuilt plans dan Design your own.







 Contoh aku mengambil option kedua, Design your own, lihat bagaimana aku menyusun semula elemen2 yang ada dalam bilik aku mengunakkan Roomfulexpress nih.






Sememangya Roomfulexpress ini memberi kita pelbagai variasi dalaman dan luaran rekabentuk sesuai untuk digunakan bagi memenuhi plan baru sedara.




Ni layout sebenar bilik kat rumah aku tu..  :) aku cuba letakkan semula semua benda yang ada pada kedudukan asal, dan tak pasti adakah iainya perlu diubah lagi? em.... well, aku kena banyak bermain dengan roomfulexpress ni nak tau lebih lanjut.

ok, itu sahaja untuk entri kali ni.


recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |