Wink-wink
Info
jom baca

MillatFacebook +

Menurut kepada pembangun halaman berkenaan "Millatfacebook is Pakistan's very own, first social networking site. A site for Muslims by Muslims where sweet people of other religions are also welcome!!" , lol.. kita sekarang dah ada ala-ala facebook baru yang dihususkan untuk umat islam.

Apa yang menarik, Millatfacebook mendapat sambutan yang amat mengalakkan, dan hampir 200 ribu dan keatas pengguna yang berdaftar sebaik kelancarannya dalam tenpoh sebulan, dan kini jumlah itu sudah pun mencapai 1.57 Billion

Tak sangka pula yang pembangun daripada pakistan ni betul2 hebat dan mampu menarik begitu ramai perhatian dari pelusuk dunia, walaupun teknologi yang ada pada halaman Millatfacebook ini tidak setanding dengan facebook, tetapi keupayaan yang dijana sebagai sosial network sangat menarik dan ianya dalam tempoh yang sangat singat!

Menurut Dawn.com 6 pemuda IT professionals daripada Pakistan's capital Lahore, cadang melancarkan versi mereka sendiri dalam halaman social network. Millat Facebook adalalah kandungan halaman yang dijanakan untuk Muslim, akan tetapi "sweet people from other religions" juga boleh terlibat dalam rangkaian ini.

Pembangun daripada MillatFacebook sedang berusaha untuk menyediakan fungsi asas yang sama dengan facebook. Tetapi, jika dibuat terlalu sama ianya dikuatiri sebagai musuh perundangan Facebook yang boleh membawa kepada satu kes [ link ]

Jadi kepada mereka yang mempunyai facebook, friendster atar seumpama dengannya, marilah cuba rakan social yang baru ni, inilah masanya untuk memapirkan pendirian sedara. Pss.. tak paksa :)

sumber
[ bloges ] [ wikipedia ] [ bharian ]


Buzz
Pandangan dan Pendapat


Mula2 macam biasa aku diam sekejap bila dah selesai register kat Millatfacebook ni, but then everything was clear, bezanya ngan facebook dari segi posisi adalah... Millatf disebelah kanan, dan facebook disebelah kiri... emmm, kiri kanan... aku rasa cam ada satu kebetulan yang aku tak pasti apa dia.

Macam ala-ala facebook, diperingkat permulaan bagi aku tak seberapa pening untuk mengetahui apa yang patut dibuat terlebih dahulu, sebab semuanya da ada didepan, dan setiap apa yang ada di dashboard boleh dialihkan (drag&drop)
 
Gegege.. kat atas tu profail aku, baru lagi fresh... xdak kawan lagi, baru tengah proses nak explore, emm.. memang simple, kemas dan pro, jadi kepada sesapa share la benda kat facebook biar semua orang tahu.

MillatFacebook | diden

Update 

  • Haiss.. dah ada cubaan dan serangan baru keatas halaman Millat Facebook tu, diorang barangkali guna DDOS dan lain-lain serangan yang masih diragui.. Harap mendapat pertolongan dari Allah..
  • Fungsi baru Millatfacebook(MF) ada ranting profail
  • Ooo... baru aku tau, dekat pakistan.. facebook tidak dibenarkan, jadi dia buat satu laman khas yang boleh disertai tanpa batasan :) 
  • Mesej terbaru daripada MF :  Assalam o Alikum! .......I know that all of you are upset due to non-availability of Friends and chat............ However, this is due to the fact that Facebook is using its full influence at our service providers to cause problems and launch attacks...................I promise you that we will not surrender and will fight them to last extent....for the Unity of Muslims @Millat................. (Yesterday New York Daily declared it as "extremism", So Now the MUSLIM UNITY is declared "Extremism".........what a double standard.......
  • Huhu.... Da jadi cam medan perang da.. attack situ attack sini... :( 



    recent post tengah buat..

    Assalamualaikum, and Hi!
    I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
    Readmore Here..

    Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

    Phewww~

    like this

    Terjah Top Post Minggu nie

    ...


    Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

    Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

    PageRank

    Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |