Wink-wink


Never use Widgeo Widget, its sux!

Baiklah, jika sedara mengguna widget wigeo yang elegan dan cun tu cepat-cepatlah buang benda tu, iainya bukan sahaja mendatangkan kerugian malah menyebabkan siptom kecacatan lain. Ini kerana widget tu suka menyiarkan iklan mereka dalam bentuk pop-pup didepan skrin komputer.






Sometimes... bagi sesetengah orang, benda ni sungguh menggangu apatah lagi apabila mahu memulakan membaca entri-entri sedara yang sememangnya best giler!!


cubalah bayangkan keadaan mereka pada masa tu, mungkin ada diantaranya telah mengeluarkan kata-kata kesat atau terus tutup blog yang tak bersalah tu. Tetapi itu mungkin bagi mereka yang terasa seperti digangu sewaktu syok melayang blog sedara..
 
Macam mana pula dengan sedara? adakah iainya memuaskan hati sedara dengan hanya widged comel yang mempunyai blink-blink tu? sedara mungkin tak tahu bahawa tak semua iklan pop-pup adalah selamat untuk kita, dan gua sendiri pernah mendapat tahu bahawa pop-pup juga boleh mendatangkan keburukan kepada kita dengan membawa spyware dan trojan, yang mampu melemahkan sistem komputer dan kelajuan  di internet. Jadi hati-hatilah pembaca ku yang disegani!

Renungkan..

Tak salah nak pakai widget widgeo, tapi selagi kita sudah sedia maklum bahawa tak semua widget yang ada di internet adalah selamat. Dan pasal widgeo ni sendiri pun dah ramai sangat yang tulis entri ni termasuklah suki dan lain-lain yang aku da lupa.

Bayangkan Widget sehebat itu menerima iklan pop-pup sehebat ini.. semestinya best!! 


Please... save your reader from this evil anonying pop-pup :P



********************


Alternatif

Widget macam widgeo tu sebenarnya bersepah dekat internet, cuma kita je yang kadang-kadang nak cepat sangat dapatkan benda yang best tu tanpa sebarang penilaian

Dibawah mungkin widget yang sama fungsinya macam widgeo.. tapi dia tiada iklan pop-pup


Dan banyak lagi!.. cari la yekk... hehe


Dalam benda yang memang aku tak suka sangat widget ni, ada benda yang harus dipuji.. iaitu cara dia mendapatkan perhatian, dan bagaimana senangnya nak pasang widget tu kedalam blog. Website dia sendiri betul2 yang terbaik dalam memberi service kepada kita dan iainya tidak terlalu komplek berbanding yang lain, sebab itulah dia juga yang terbaik. dan aku sendiri pernah sekali terpesona memasang widget itu kedalam blog masa tengah berhingus lagi... sehinggala aku memutuskan untuk membuangnya... 
Berjaga-jaga lah..

Pss. dah lama aku nak publish entri ni sebenarnya, cuma delay.. ni semua disebabkan aku teringat balik lepas kena hit pop-pop widgeo ni lam 7 buah blog serentak semalam.. huu.. semua pakai, nonrespoding sekejap browser aku.



Ok, hope do like it and ask your friend nicely :)



recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |