Wink-wink
Free Twitter background | Ok.. ada 2 benda kat sini nak cerita, macam tajuk kat atas tu. Pada asalnya memang agak cerewet nak menentukan saiz sebenar yang paling sesuai untuk canvas twitter background nih.. bermacam-macam aku cari penyelesaian yang terbaik, tapi takde satu pun yang betul2 kena dengan kehendak aku sendiri. jadi .. nak tak nak, aku cuba buat yang simple2 jelah.. memang aku tak puah ati huhu..

tapi mungkin tips nih berguna untuk mereka yang gemar mereka cipta background kat twitter tu sendiri..





Ini yang terjadi bila resolusi skrin mempengaruhi background twitter


1024.jpg
Viewed at 1024×768
2048.jpg
Viewed at 1280×1024


Ni pulak jawapan daripada Yahoo tentang resolusi yang terbaik.. iaitu at least 1280×1024 pixels in size and preferably larger.


First, aku rasa lagi besar canvas tu lagi baik.. dan tentukan garisan penamat resolusi skrin komputer sedara diikuiti resolusi yang lebih besar.



Final Preview

Ini berdasarkan resolusi 1280 x 1024, kalau besar lagi.. gambar sebelah kanan taknampak.

Sedara boleh pi check sendiri kat twitter aku nih.. kat sini, kalau ada yang tak kena tu.. bermakna saiz resolusi skrin komputer sedara tak menepati piawai yang diperlukan kui3...

Aku tak aktif sangat bertwitter ni sebab pikir nak siapkan dulu background nih.. barulah ada semangat sikit.. background ni pun tak lah cantik sangat huhu tapi mungkin buat masa ni aku nak kena kaji dulu pasal resolusi nih.. barulah betul2 puah ati ye dak?

Siapa yang baru nak terjebak dengan twitter ni aku ada terangkan pasal tu kat sini

Aku pun ikuiti mereka yang lain.. yang dah veteran ngan twitter ni hehe..


Kalau malas nak buat background twitter sendiri sedara boleh pegi kat twitter background, macam-macam background yang lawa-lawa ada kat situ.. dia punya website pun cantik jugak macam kat bawah ni



Okay.. tu je setakat nih.. emm.. aku ada seciput soalan,
apakah size resolusi twitter background yang terbaik?




recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |