Wink-wink

Asal aku buat kerja lama-lama jee mesti aku teringat kat satu benda nie.. kawan, how wonderfull you are, having behind me to give a some support to fullfill my idealogy.. speaking lak dah aku nih, engris entah litang pukang aku tibai,tapi lagi best adalah kawan yang dimana ia apabila dia menjadi tempat kita mengadu dan amat boleh dipercayai....yeee aku tau, aku tau ada yang macam ni memang menyenangkan hidup kita kan?. Selama ni korang tak pernah terfikir ke akan seorang kawan yang banyak mengambil kesempatan kat atas korang? mereka baik, mereka mesra... tapi mereka juga licik macam cacing!! memang cacing kerja dia duk dalam tanah.. pastu aku takde idea kenapa aku kaitkan mahluk cacing dengan seorang kawan yang macam itu ?? sorry cacing, ia keluar dengan tak sengaja >___<) ....~~ ok ok, make it serius! very very... serious....

Korang pernah tak kalau ada tugasan yang diberikan oleh cikgu,lecture...dan lain-lain mesti ada yang nak ambik kesempatan kat atas korang? Biasanya kerap sangat berlaku kat kategori berkumpulan.. haaa! mesti pernah kan? kerja cikgu suh buat berkumpulan tapi ada yang tak buat.. maknanya rata-rata kita yang buat tanpa kita sendiri sedari, tapi kalau korang rasa tak de yang semacam ini, aku tabik laa... sebab korang jumpa kawan yang aku nyatakan kat atas sekali tu. Ok, gua nak beri sedikit penjelasan kenapa kawan sanggup ambik kesempatan kat atas kita. Aku sendiri pun dah ada pengalaman.. dah jadi trend dah aku rasa ni, tak kirala samada kita dah sekolah ke, dah masuk kolej , U or even dah kerja still benda ni tetap ada.. 





Masa dulu2 Aku ada bakat membuat kerja ngan teliti, bolehh la... then wat kerja mesti kena bersunguh2, bila dah ada tugasan daripada lecturer suh wat projek or assigment mesti kena berkumpulan, yee kitorang memang buat kerja sekali.. memang dah plan, kalau groud dua orang je xde masalah.. habis kalo sampai 6 orang camne? hampir boleh katakan separuh daripada kumpulan  tu sendiri  diorang tak wat kerja.. biasa rr diorang pun sibuk gak macam kita, diorang sibuk laagi best.. main game, tengok muvi ,lepak bilik member then tengok apa kita buat kat sebelah.. WTH!!! kita yang duk wat kerja sekali ni habis bertungkus lumus nak siapkan benda ni, dan dah mula naik fadap ngan dia sebab tau jenis malas nak wat kerja... budaknya baik, selalu gak boleh pelajar cemerlang... EEEeeee... menyirap pulak aku tengok, masa dia boleh carry mark mesti boleh tinggi giler, kalo wat final tutup mata je aku rasa.. yelah, time tula dia cari orang yang ada kelebihan tertentu nak join group, time periksa banyak pulak trik dia meniru... Haaaaiizz sabooo jela, *_*)



Jadi kisah aku tadi tu membuatkan rakan segroup aku makin tak puas hati, dia ajak aku untuk pakat ngan lecturer dan bagitahu yang dia tak buat kerja.. jadi aku sendiri tak dapat nak buat keputusan nak ikut ke tak nak, .. tapi dia paksa gak aku, okkkk aku just teman je, soal jawab ko ngan lecturer.. bila dah habis berbincang, lecturer tu cakap "saya akan pertinbangkan, kalau benar.. saya akan tolak markah dia separuh" wooo separuh?? tuu.... tak lama kemudian, lecturer tu sendiri tau yang dia tak buat kerja depan mata... aaapa laagi, dowwwn beb dia.. aku bukan nak jatuhkan dia,dia sendiri kawan aku, mana boleh kita buat macam tu kan? aku memang tak tergamak dan bukan rancangan aku jugak, apa yang aku tau projek kena buat dan siapkan.. kalo diorang tak buat habis sapa nak buat? markah kat situla paling tinggi?? kalo tak, kecundang la semester nie.

Jadi kalo kita sendiri ada sifat pemalas macam tu, baik kita cepat-cepat sedar diri, sebab malam tak berbau.. ada orang kat belakang yang sedang menilai/memerhati kita baik kawan sendiri atau orang lain.. jadi jangan ambik kesempatan ngan kawan sendiri walaupun dia dah pandai atau punyai kelebihan tertentu.. sebab belum tentu korang akan selamat muahaha~~ tapi kalo ada yang senasib macam aku nie... korang jangan risau, teruskan perjuangan... ilmu dan pengalaman korang punya, lagipun benda tula esok-esok yang banyak membantu kita... Walallahuamlam ~

Moga-moga setiap kerja yang kita lakukan mendapat keredhaan daripada-NYA, dan berkat yang kekal abadi.



 

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |