Wink-wink
Gua ada story  nak citer, bukan pasal cipanzi genius telan gula-gula  tu.. nop ini haiwan lagi dekat pada sedara yang sedara sendiri tak jangka, sekarang sewaktu aku duk mengadap komputer nie, kucing aku duk sebelah je... tau dia wat pe? dia.... membace.... Betul. Ni kisah gua dengan kucing gua yang genius tahap adabi... aku mula rasa nak cerita kisah kucing yang genius ni sebab pertama kebetulan dia ada kat sebelah aku sedang membaca, kedua aku teringat balik kucing aku dulu..





 

 




Motif entri aku yang sebenar, aku nak cerita kucing aku yang dulu... bukan yang ni, yang ni poyo sikit... eleh... wat-wat membace konon, padahal dia tengah melukis haha~ ok-ok, sebenarnya dua2 pun tak.. tapi ada yang benar2 berlaku kat gua depan mata.. kucing gua yang genius giler! mari ikuti kisah sebenar yang menyayat hati ini.. moga2 sedara lebih memahami hati seekor haiwan yang bernama kucing.




Memang aku ada kisah benar yang nak diceritakan kat sedara, aku tak tipu... bab kata orang menipu ni amalan syaitan.. nanti masuk.... ~ haaa paham da? Gini.. aku ada cerita sikit pasal haiwan peliharaan aku nie, memang aku peminat kucing, setengah orang pobia ngan kucing setengah orang plak tak suka kucing, asal nampak kucing je nak simbah air panas.. sekali gua panas., gua simbah asid atas muka dia, biar dia rasa sikit.. haaa, tu kalo kucing tu tak bersalah la.

waktu tu kalau tak silap aku, masa tingkatan1.. masa mula2 jumpa kucing ni memang kotor gilerr, beb... kaki sebelah dia patah, sebab depan2 gua tengok dia kena tendang ngan orang kulit hitam kat malaysia ni.. iskkk menyirap gua rasa, kucing tu kecik lagi., kaki sebelah dia patah dan berdarah.. mata dia pun penuh nanah~~ eee.... da tak mau pikir lebih2 tak elok orang kata. pastu, aku dengan rela hatinya pergi selamatkan kucing yang daif tu, betapa aku kesian kat dia. Nak pegan kotor.. nak tak nak angkut jela, sian tengok kaki dia sebelah.. goyang2 lagi, memang aku hampir nak keluar air mata masa tu.. aku ingat dia da mati.. dari tadi tak gerak2 huhuhu~ bagunla woi... bangunla!! jeritan aku masa tu leh kata dengar satu apartmen. lepas aku bawak dia sampai rumah, Aku letak dia sekejap kat bawah tangga.. nak bawak masuk kan kena tibai ngan bapak aku  lak, cari makanan yang ada.. bagi dia, dia tak mau makan..(camne nak makan keadaan camtu).

Dipendekkan cerita, kucing tu hampir sembuh.. dan gua berani letak haiwan tu depan pintu.. mula2 biasala kena marah ngan mak dan ayah... lama2 diorang ok, sampai bawak kucing tu g klinik haiwan!! gua rasa terharu beb, ada lagi peluang cerah untuk kucing ni hidup ngan jagaan aku.. time ni dia dah peringkat keremajaan sikit... bila aku dah masuk tingkatan 3 gua happy tengok kucing kesanyangan gua aktif dan suka tunggu gua balik sekolah dulu.. diala teman gua selama ni. Walaupun gua anggap dia binatang tapi aku rasa dia lebih daripada haiwan peliharaan. Aku tak sangka kucing seperti ini semakin bijak dan genius.. dulu2 aku kena hentam ngan ayah aku sebab dia berak kat ruang tamu, haha.. biasala time tu dia kecik lagi, skang da berak kat tandas xde sapa nak kisah. Bosan-bosan aku ajar trik kat dia, sebelum aku bagi makanan, mesti dia terima isyarat tanga daripada aku.. maksudnya duduk dulu kalo nak makan, dia duduk beb! betul... lama2 dia da paham da. 

dah masuk part genius giler!






Sampaila satu ketika, adik aku ni selalu je bawak kucing aku masuk tandas.. kononnya2 nak berteman, dia selalu letak kucing tu kat singki.. smbil2 dia mengeram... then, satu hari kemudian  aku dah tak tahan nak masuk toilet... cepat2 aku bukak pintu tandas.... WOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!


tau apesal aku terkejut gila baben...? kucing tu bukan berak dah kat lubang tandas kat bawah lantai tu... tapi dia berdiri kat mangkuk tandas sambil2 2 tangan dia pegan tangki air kat depan dia, aku terkejut wooo... aku tengokla ada ke hasil dia mengeram tu... perrrgh ada beb... sayang dia tak tau nak flush air je! dia tengok je muka aku nie, aku tak tau dia tengah pikir apa, dan apa yang membuatkan dia jadi camtu. Sudah berdiri boleh pulak tengok hasil dia da keluar ke belom.. hebat betul la mahluk tuhan ni, kalau dijaga betul2. Jujurla ini kisah benar daripada aku, yang jarang berlaku.. tak pernah lagi aku ajar dia berak dalam mangkuk tandas, mengikut pridiction aku la kan... aku rasa mungkin dia belajar slow2 daripada kita, yelaa adik ak ni pun satu.. asal nak buang hajat kat tandas je mesti dia nak bawak kucing aku tu... tula sebabnya dia pun da terikut-ikut cara manusia ni.


Sekarang aku dah dewasa, dan aku sudah pun pindah rumah dan meniggalkkan dia,... tapi tuhan telah takdirkan hidup dia bersama aku...




dia dah meninggalkan aku buat selamanya, betapa hati aku masa tu terpaku... mungkin dia ada masalah jantung atau barah, sebab dia mengidap penyakit misteri katanya doktor.. time tu aku form 5. memang sedih gak rr, alhamdulillah dia sempat kawen dan dikurniakan 6 anak. sebelum dia pergi aaahaak >.<) aku tak tau pulak kenam2 tu pegi mana.. yang penting i really miss him.. your good pet for whole my life even kaki sebelah cacat, kenangan dia bersama aku senjak dia kecik yang daif lagi hina sehingga menjadi kucing yang genius/pintar/rajin/dan makan apa saje yang diberi............ kaula satu2nya kucing aku.. muni-muni(nama kucing tu)


sekarang aku bersama kucing yang lain, warna oren sebijik cam dia. tapi sihat walafiat dan kaki tak patah... sedih dia hanya tau makan dan tak tau berak cam dia muahaha, menyusahkan aku.. katanya lagi, xde orang nak ajar... haaha~~~~~ 


Paling penting kat sini, walau seteruk manapun haiwan tu, janganla kita duk hina dia, dia makhluk tuhan jugak yang dijadikan atas sebab-sebab tertentu. Kucing nikan mahluk peliharaan Nabi Muhammad, jadi hargaila ia.

Pss : cuba korang test buang hajat ngan dia, kha3...! mana tau jadi, msuk books of record.



Soklan : adakah kucing atau haiwan peliharaan anda sebijak ini? hehe

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |