Wink-wink


* Bahayanya Virus Trojan Hourse


Sekali lagi gua ucap terima kasih kepada sedara yang minta tolong sampaikan informasi berkenaan dengan komputer iaitu bagaimana mengatasi trojan hourses.. sebelum gua maklumkan serba sedikit beberapa langkah untuk mengatasinya, ingin gua ceritakan sedikit pasal trojan horses ni, jika sedara semua dah tahu, sila skip bahagian ini dan terus mengikuti entri ini sampai habis. Moga-moga sedara bukan salah satu daripada mangsanya..








Virus Trojan Hourse adalah ancaman virus yang amat sukar dihapuskan,ni adalah jenis virus yang cuba untuk membuat pengguna berfikir bahawa itu adalah aplikasi yang menguntungkan.

virus Trojan Horse bekerja dengan bersembunyi di dalam satu set tampak program perisian pengguna. Setelah dieksekusi atau dipasang dalam sistem, jenis virus ini akan mula menjangkiti fail lain dalam komputer.

Virus Trojan Horse ini juga biasanya mampu mencuri maklumat penting daripada komputer pengguna. Hal ini kemudian akan menghantar maklumat ini kepada pelayan Internet yang dilantik oleh pemaju virus. Pemaju kemudiannya akan mampu memperoleh tingkat kawalan atas komputer melalui virus trojan ini. Sementara hal-hal ini berlaku, pengguna akan melihat bahawa komputer yang terinfeksi menjadi sangat lambat atau tidak terduga muncul tetingkap tanpa aktiviti langsung dari komputer. Kemudian, ini akan mengakibatkan komputer pengguna itu crash,Hang dan hakhirnya... gagal berfungsi.

virus Trojan Horse dapat disebarkan dengan pelbagai cara. Cara yang paling umum jangkitan adalah melalui lampiran email. Pemaju virus biasanya  menggunakan pelbagai teknik spamming dalam rangka untuk mengedar virus kepada pengguna yang tidak curiga. Email ini mengandungi lampiran. Setelah pengguna membuka lampiran,virus Trojan Horse akan menginfeksi sistem dan melakukan tugas-tugas yang dinyatakan di atas.
Kaedah lain yang digunakan oleh pemaju virus untuk menyebarkan malware Trojan Horse mereka adalah melalui software chat seperti Yahoo Messenger dan Skype. Kaedah lain yang digunakan oleh virus ini untuk menjangkiti komputer lain adalah dengan menghantar salinan dirinya sendiri kepada orang-orang dalam buku alamat pengguna komputer yang telah dijangkiti oleh virus.

Jadi... adakah ada langkah untuk membendung ancaman virus seteruk ini? Layaaaan...











Kaedahnya :

Jika sedara ingin tahu cara menyingkirkan Trojan hourse ini, maka sedara datang pada tempat yang betul. ingat Trojan hourse adalah sebuah program yang berbahaya yang boleh digunakan untuk melakukan hal-hal tahyul, haha~ .Seperti menukar desktop, kekacauan dengan user interface, dan memuat berpandu tetikus sedara. Lain-lain yang serius seperti mengakses data, memadam fail, mencuri password, dan menangkap keystrokes. Menghapuskan jangkitan seperti ini boleh menjadi sangat rumit processif jika sedara memilih kaedah manual atau  mungkin akan berakhir dengan keputusan yang buruk kerana kompleksitas jangkitan terhadap komputer.Jadi sedara tidak perlu menghabiskan banyak masa dengan istilah "bagaimana cara menyingkirkan Trojan Hourse" kerana kaedah yang paling berkesan untuk menghilangkan adalah alat keselamatan yang secara automatik akan memadam jenis masalah yang membahayakan dalam beberapa detik.

Jadi sedara perlukan duit ka? nop aku dah usahakan beberapa top 4 trojan remover selain daripada Anti-virus berbayar yang lain


Top 4 free trojan remover.




1)a-squared Free

a-squared Free 4.5
download
Download Page
cnet.com
File size
47.5 MB
Operating System
Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7 32-bit, Windows XP Itanium 64-bit, Windows 7, Windows XP


2)PC Tools ThreatFire

PC Tools ThreatFire
download
Download Page
threatfire.com
File size
8.17 MB
Operating System
Windows Vista, XP, and 2003


3)SUPERAntiSpyware

SUPERAntiSpyware
download
Download Page
superantispyware.com
File size
6.26MB
Operating System
Windows 2003, Vista, Me, XP, 2000, 98


4)Malwarebytes’ Anti-Malware

Malwarebytes’ Anti-Malware 1.39
download
Download Page
cnet.com
File size
3.6MB
Operating System
Windows 2000, XP, Vista.

recent post tengah buat..

Assalamualaikum, and Hi!
I love played with CSS and sometimes I do some Creative media stuff, I hope you enjoy this post, click like, tweet and share it with ur friends too. Don't forget to drop some comment below.
Readmore Here..

Jangan lupa vote ^ komen yang terbaik ya :D

Phewww~

like this

Terjah Top Post Minggu nie

...


Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

Bloggers.com - Meet Millions Bloggers

PageRank

Design & Coding by : diden | 70% CSS Nak copy boleh, asal tinggalkan kredit |